Six Sigma Green Belt

Six Sigma Green Belt

Six Sigma er en ledelses- og organisationsfilosofi der arbejder med kvalitetstyring og kvalitetsledelse. Formålet er at skabe en systematisk organisering af organisationens processer, produkter og service, for på den måde at være i stand til at honorerer kundernes forventninger mest effektivt med færrest mulige omkostninger. Six Sigma hjælper organisationen med at formindske variationer, samtidig med der kontinuerligt skabes vedvarende forandringer. Det er vigtigt at skabe et øget kundefokus, da det i sidste ende er kunden der definerer kvaliteten.

Med uddannelse i Six Sigma Green Belt med Produktionsoptimering bliver du rustet til at lede Six Sigma projekter. Udover at du får et godt indblik i Six Sigma ledelsesfilosofien, får du også en stor værktøjskasse, som gør dig i stand til at arbejde struktureret med Six Sigma projekter. Uddannelsen er praksisorienteret, således at teorien understøttes med praktiske eksempler samt fokus på at inddrage dine erfaringer. Kurset udbydes i Aarhus og København, samt internt i organisationen.

Kursusindhold

Six Sigma Green Belt med Produktionsoptimering er en uddannelse, som består af tre moduler og gennemføres på sammenlagt 6 dage. Der er fokus på hele DMAIC modellen samt tilhørende værktøjer. Uddannelsen lægger vægt på at inddrage dine udfordringer og de konkrete værktøjer i Six Sigma, så du er godt forberedt til at arbejde med Six Sigma projekter, når du vender tilbage til din virksomhed.

  • Modul 1: Six Sigma konceptet, variation, DMAIC (2 dage)

  • Modul 2: Det videre arbejde med DMAIC og udvidet DMAIC (2 dage)

  • Modul 3: Design for Six Sigma – DMADV samt software intro (2 dage)

Kursusudbytte for dig

  • Grundig indsigt i Six Sigma ledelsesfilosofi og værktøjskassen

  • Kan arbejde strategisk og struktureret med Six Sigma

  • Lede Six Sigma projekter/processer

  • Dokumentation for din viden om Six Sigma

  • Certification i Six Sigma Green Belt

Kursusudbytte for organisationen

  • Tilfredse eksterne og interne kunder – fokus på kundeværdi og kvalitet

  • Tilfredse medarbejdere – fokus på medarbejderinvolvering

  • Effektive processer – processtabilitet